Macierzyństwo to nie tragedia

12:36

Bycie mamą to jedna z najwspanialszych rzeczy jaka mnie spotkała. Mimo wielu nieprzespanych nocy i łez bezradności nie zamieniłabym Jagny na nic innego. Dlaczego więc tak wielu ludzi wydaje się patrzeć na mnie z politowaniem? Czy naprawdę bycie mamą mają dwadzieścia dwa lata to największa tragedia na świecie?

macierzyństwo bliskości


Do dziś pamiętam jedną z pierwszych wiadomości jakie dostałam po opublikowaniu zdjęcia, na którym brzuch zaczął przesłaniać resztę mojego ciała. Była to piękna chwila, którą miałam ochotę pochwalić się wszem i wobec. Rzeczywistość szybko ściągnęła mnie na ziemię.

"Pati, a co ze studiami?! Przecież tak bardzo o nich marzyłaś!!!"

Ja wiem, że we współczesnej kulturze posiadanie dziecka przed trzydziestką uznawane jest za patologię. Owszem, zdaję sobie sprawę jak wiele mogłabym dać córce za pięć czy dziesięć lat. Jednak mam w głowie świadomość, że teraz daję jej to samo. Wielką, niewyobrażalną miłość.
Ktoś mądry powiedział kiedyś, że nie ma idealnego czasu na dziecko. Zawsze można mieć więcej, lepiej i bardziej. I zgodzę się z nim w zupełności. Nie wiem czy za pięć lat tak samo mocno pragnęłabym dziecka? Nie mam pojęcia czy nie odłożyłabym tej decyzji na lepsze czasy?
Mocno jednak wierzę, że bycie mamą nie oznacza rezygnacji z własnych marzeń. Co więcej, myślę, że to właśnie dzieci mobilizują nas do tego by wspinać się coraz wyżej i rozwijać w sobie to co najlepsze.

Właśnie dlatego założyłam tego bloga, aby pokazać innym młodym mamom, że ich życie wcale nie kończy się na dziecku, że czeka je jeszcze coś fajnego. Bo wierzcie mi, każda z nas zasługuje na to co najlepsze. Najważniejsze by o tym pamiętać i nie dać sobie wmówić, że może być inaczej!

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images